Sponser saya...

Monday, March 28, 2011

Aqiqah

saya dan suami serta sepupu saya berniat untuk mengerjakan aqiqah untuk anak masing2 awal tahun hadapan. mohon pada Allah agar rezeki kami murah hari-hari mendatang ni. Lembu sekarang bukannya murah, harga seekor dah masuk 2k. Saya ambil 3 bahagian, 1 untuk Ain dan 2 untuk Iman. Lagi 4 bahagian tu sepupu saya punya. Planning nanti lepas buat aqiqah,bahagian anak2 saya nak masak pastu nak hantar kat rumah2  fakir miskin (tapi...kat area keramat ni dah banyak orang kaya raya). hehehe. sekarang saya sedang menyervey (uhhhh...kat kamus pun belum ada ayat ni :P) rumah2 anak yatim kat area pendalaman pinggir KL. jauh2 karang takut lauk dah sejuk bila sampai. So, kalau ada sesiapa yang ada cadangan or lagi bagus kenal dengan mereka2 yang menguruskan rumah2 sepertinya harap inform saya yer. Saya dah cuba tanya thru email kat baitulmal tapi sampai la ni belum ada feedback.Terfikir juga nak hantar kat golongan gelandangan kat ibukota tapi tak cukup kaki tangan.

* Banyak betul orang yang organize program aqiqah kat kemboja ( or 1 organizer but banyak ejen saya pun tak pasti )..insyaallah, ada rezeki lain saya ambil bahagian.

No comments:

Post a Comment