Sponser saya...

Thursday, March 17, 2011

Crochet

as promised, nak ceritalah sikit camana saya leh tergila2kan crochet (sebutan krusye) semenjak dua menjak ni. Al kisahhhhh....taibbbb.
saya asalnya tengah survey kat internet nak belikan Ain topi dengan sweater kait. kiut jer tengok anak orang lain pakai. tengah2 survey, yg iman pun nak mintak satu gak untuk dia. survey punya survey punya survey adalah terjumpa satu blog mengajar cara2 nak buat. hehehehe...fikir2 balik, satu topi dah RM35 kalau beli kat luar. Kalau nak beli 2 dah RM70. nak dijadikan cerita saya pun konon2 berazam nak buat topi sendiri. pergilah cari benang kait yang murah2 harga rm1.80 segulung, saya beli 2. dengan azam yang penuh di dada (cheeewaaah) akhirnya siap ler topi tu tapi kecik sikit. takpe2 saya akur dengan ketidakpandaian saya. saya cuba buat dan buat lagi. hasilnya...saya dah buat 1 kopiah untuk Iman. 2 topi untuk Ain dan 1 topi untuk anak buah saya. sekarang tengah proses buat topi hencem untuk abang iman.sekarang kat rumah saya ada beribu-ribu-ribu gulung benang pelbagai kaler(acah jer, baru ada 2 dozen). husband saya geleng kepala tengah wife dia tengah gila benang. dia kata, dia nak tengok berapa lama saya tahan dengan hobi baru ni. wahh...tercabar akak tau. takper. lepas topi iman siap, nak buat handbag gojes.
buat sementara ni, gambar saya tempek kemudian hari lah yer. kamera saya yang uzur ni tak nak bagi transfer gambar ke pc.

No comments:

Post a Comment