Sponser saya...

Saturday, March 26, 2011

Duit jatuh ketika saya bersujud.

Al-kisah....pagi semalam saya terlajak tidur. sedar-sedar buka mata jam dah nak masuk pukul 8 am. Bergegas bangun nak pegi qada' subuh. Memandangkan si kecik Ain dah bangun, saya letak dia sebelah sejadah. Ketika saya sedang bersujud di rakaat terakhir kepala saya bagai dihempas sesuatu yang lembut. Ketika duduk tahiyat akhir, berderau darah saya tengok berlonggok wang kertas RM50 berselerak depan saya. Saya istigfar dalam hati (mau tak istighfar, tengah nak khusyuk solat datang dugaan dunia.). Selesai bagi salam saya pusing belakang saya dan tergelak sendiri. Rupanya si Ain memunggah sampul duit neneknya. Pastu diselerakkan kat atas sejadah saya. (Kesian duit pencen orang tua saya). Saya gelak lagi sebab dalam terkejar2 nak sembahyang, saya boleh terlupa pulak saya kat rumah orangtua saya. sah-sah bukan duit untuk saya. Kalau kat rumah sendiri mau buat kenduri. Gelak saya masih bersisa hingga ke pagi ni. :D

No comments:

Post a Comment