Sponser saya...

Thursday, November 11, 2010

My Kids 1st movie outing.




*naruto baru balik wayang

Hari minggu di minggu lepas, saya dengan jayanya memujuk husband untuk bawa anak-anak menonton wayang. Tahukah anda bahawa untuk memujuk husband kesayangan saya itu memakan masa bertahun-tahun? huhuhu. tak tipu. memang sangat susah. entah macamana terbuka pula hati dia setuju dengan cadangan saya hari tu.

pergi dengan sepupu saya dan anak2 buah saya yang kiut miut. tengok cerita Magika. alah yang diana daniel dengan mawi berlakon tuu. kami sampai lambat 5 minit lepas wayang bermula. bila masuk jer, tengah adegan ziana zain tergelak cam jembalang tanah. heeeheeeheeee...iman terus tekup muka dia kat dada ayah dia. uwaaaaaa....dalam hati saya moga2 anak bujang saya ni tabah sampai habis cerita. hehehe. si dara saya pula pantang scene orang berborak, dia pun membebel sama. agaknya dia ingat pelakon2 tu cakap dengan dia kut. tah macamana ada satu adegan aznil joget2 kat padang si ain boleh bantai gelak terkekeh2. suka betul anak dara saya yang sorang ni.

berbalik pada iman, cerita dah setengah jalan baru dia nampak santai dan nampak enjoy the movie. dia kenal fimi don tu as putera shazlan. so sepanjang jalan cerita dia rasa macam tengah tengok putera shazlan ler tu. hehehe

balik dari wayang iman nampak pulak naruto punya lilit kepala, sib baik murah. belikan jer lah. suka dia. jangan ingat cerita kisah panggung wayang ni tamat disini...hehehe. esoknya, husband ajak lagi pegi tengok wayang. wahwahwah. naik seh pulak. kali ni tengok cerita Megamind. nak tengok 3d takut lak si kecik ni sakit mata sebab dia tak reti pakai spek 3d tuh. tengok yang biasa jer.

this time iman had a great time watching movie (ececece speaking pulak). husband siap cakap, next time kalau iman meragam ker apa ker, ajak tengok wayang jer lah. :P.
pada saya pula, lebih prefer tengok cerita2 family dengan budak2 sebab kurang sikit couple2 yang buat aksi bukan2 dalam panggung. ada tetap ada cuma tengok keadaan juga tuuuuuu. karang kalau dikupas pulak pasal gejala sosial dalam panggung, diperli pulak sedara2 dengan panggilan ustazah. haih...

No comments:

Post a Comment