Sponser saya...

Monday, November 8, 2010

Anak dara saya yang gigih...


*dah dua hari dia cuba buat aksi makan trumpet ni . still tak lut. sila abaikan kaki iman kat atas kerusi itu yer



*syioookk wooo lepak bawah meja.


Ain tersangatlah lasaknya. Alhamdulillah...sihat tubuh badan si dara ni. 5hb nov; ain berjaya berjalan sendiri tapi setapak dua je. ok ler tu. disamping itu dia juga secara tak rasmi menjadi dbkl bergerak saya (ni kes kutip semua yang dia jumpa kat lantai) dan tukang punggah handbag.

sekarang ain dengan iman sangat suka tergelak terkekeh kekeh berdua. kalau time nak tidur lagi rancak kekehan budak2 ni. Ain suka dengar abang dia gelak. abang dia pulak memang suka gelakkan adik dia.

orang tua-tua selalu pesan jangan bagi anak suka sangat (a.k.a ketawa berlebihan) sebelum waktu tidur takut dia terkejut2 time tidur. tapi dengan anak dara saya yang gebus itu. lagi banyak dia ketawa, lagi senang dia tidur dan makin nyenyak. ke, anak dara saya ni spesis lain? hehehehe.

sekarang saya dah start bagi ain makan sendiri. kecah dia jangan cerita ler. pinggan kemain licin tapi keliling pinggan dengan baju dia penuh makanan. setakat ni kari dengan asam pedas dia dah rasa (jangan lah kata saya dera dia, dah dia tepuk makanan dalam pinggan saya terus masuk mulut, tak sempat nak tangkap tangan dia) lepas rasa, terus tolak jauh2 pinggan saya itu. hehehe..takut ler kut. spaghetti dah bagi yang solid punya not puree tapi memang saja kasi overcooked spag tu supaya lembut. seafood jer tak berani nak bagi dia try takut dia alergik macam ayah dia. kimchi jer belum try bagi lagi. ayam, daging dah ok dah makan. sayur pun dia bedal, lobak merah, kentang, tomato lulus pada tekak dia. yang belum try sayur2 hijau. minggu ni nak try bagi bayam. uuuuooooohhhh...abang dia takut bayam. hehehe



No comments:

Post a Comment