Sponser saya...

Tuesday, November 16, 2010

Misi mencari prime lens

sumber gambar : ken rockwell


Seperti berita yang tertera di head entri. saya dalam misi mencari lens 50mm untuk nikon D40 tua saya. ianya sebuah prime lens ya, bukan optimus prime. dulu pernah ada yang 1.8f  punya tapi masa ekonomi tengah merundum saya let go jer kat kawan seangkatan. sekarang tengah gian memetik kamera balik, terasa nak beli balik pulak. mengadakan? hehehe..suka hati saya lah. Saya nak beli yang 1.8f , sebab nak beli 1.4f rasa macam kurang mampu jer.

saya dah biasa guna manual fokus, so tak der masalah dalam isu takder autofokus dan takder lah isu poket tak berapa nak tebal nanti. hehehehe. rasanya minggu lepas , harga 2nd siap filter boleh dapat dalam rm280 paling murah, paling mahal RM350 ( gilo apo, baik den boli baru kek kodai Jason). dah dibeli orang pun.
Kalau ada sesapa ada kawan yang nak letgo harga murah2...silalah bgtau saya. kalau takder takper, saya cari lah sendiri kalau ada masa.

bila dah tangan gatal2 memetik camera ni, saya phobia nak buka forum2 fotografi sebab....takut terkena racunnnn. bahaya worrrrrr. saya cuba elakkan...baca betul2 ayat tu...C.U.B.A. hehehehe....takleh tahan lah tengok aksesori yang makin diupgrade2. sekarang ni pun saya terasa nak beli tripod baru, studio backdrop system, light meter, dan nak tambah umbrella utk studio lighting saya. hehehehe...bisa bankrup saya.
kamera saya ni pun kadang2 datang angin dia taknak berfungsi dengan baik. dah nak menopos kut.


soalan; sekarang ni saya terdengar takbir raya di subuh hari dari surau area rumah saya. memang ada ker takbir pagi hari sehari sebelum hari raya? saya jahil ker? aduss..pepagi ni terasa nak call mak saya jer nak tanya. saya tahu saya kurang ilmu ...selama ini saya ingat cuma malam 10zulhijjah jer . tu lah duduk lagi tengah town takder surau or masjid dekat2. bila dah pindah pinggir bandar, barulah terbuka sedikit telinga ni.

No comments:

Post a Comment