Sponser saya...

Thursday, November 3, 2011

saya dah tua...

tanggal 28 Oktober hari tu, saya sudah mencapai 31 tahun dan tak disangka2, hamster yang baru dibeli 3 minggu lepas untuk iman dan ain pun selamat melahirkan 5 ekor anak hamster yang berwarna pink pada hari yang sama. menjerit2 budak-budak ni tengok ada benda merah tersangkut kat grill kandang hamster. wah wah wah. patut ler sehari dua ni yang betina tu asyik meronta-ronta jer nak keluar dari kandang. memandangkan si jantan tak mengganggu ibu dan anak hamster, saya biarkan jer dalam satu kandang. masukkan banyak2 kertas surat khabar supaya ibu dia boleh main sorok2 anak. so far dah masuk seminggu ni, rasanya tak semua 5 ekor tu hidup tapi disebabkan nak membersihkan kandang pun dah payah (garang sungguh mak hamster nih). takat tukar air dengan ganti makanan fresh jer lah. tu pun buat 2 hari sekali. sekodeng jugak baby hamster..nampak dah nak tumbuh bulu halus. tapi sedih jugaklah, sebab nampak sekor jer yang menguit. yang lain wallahualam.
apa-apa pun saya bersyukur diberi kesihatan yang baik serta family yang sangat penyayang. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment