Sponser saya...

Thursday, October 7, 2010

Maxis Jahat!

maxis broadband..tak baik buat orang camni tau.
.
pernah tak korang hadapi masalah dengan service hotlink korang perlukan bantuan dari maxis service center? nak nak pulak credit ngam-ngam 50sen. tak yah susah2 call service center dia, it's not free....NOT FREE!!!!
dah ler maxis yang buat hal, kita nak call dia bg tau dia dah bg problem kat kita, kita lak yang kena bayar. adil ker?
saya call service center, dah beberapa minit tunggu tak der sapa layan, pastu lagu satu malaysia berkumandang.
saya rasa dua tiga kali ulang jugak ler. last2, fedup saya letak ler telefon. pap. tetiba credit yg ada 8 hinggit lebih jadi 7 ringgit. biar betul? apa pun tak dapat buat, complain tak dapat, credit prepaid dia dah potong awal2.. maxis jahat, tak baik. pengguna yang tertindas cam saya ni sapa nak peduli yer tak.

saya sebenarnya nak complaint ler pasal prepaid broadband diorang. suscribe untuk sehari. rm 8. lepas dapat confirmation sms boleh ler saya online...
ekkk WRONG. maxis tak bagi bypass langsung web dia. means saya tak leh nak buka yahoo ker google ker, apa kejadah ker. yang saya boleh buka cuma maxis.com.my dengan hotlink.com.my. apahal ler pulak ni. kalau server down ker hapa ker, busuk-busuk2 pun dia leh announce kat web dia yang memang laju jer kalau buka.

signal full terpampang kat software broadband ni. bukan edge, hsdpa lagi. full tu. saya suscribe start pukul 1 tghari, tengah Iman main2 ler laptop ni tetiba dia jerit. ibu, ada games. (ada software games dalam laptop yang kalau ada line internet dia automatik pop up untuk main online.) masa tu dalam pukul 2 lebih. dapat ler pulak.
so saya buat bodoh jer lah biar iman main kids games kat internet. pukul 4 lebih camtu suruh dia stop sebab lama sangat dah depan pc. tutup laptop.

sampai ke malam lepas budak2 ni dah tido baru saya online balik. dalam pukul 11 nak ke pukul 12. benda yang sama jadi. dia tak bg bypass. last2 saya buat kerja editing jer lah. tengah layan mengedit, pop up games tu muncul balik. fuhh dapat pun.

layan internet jap sementara tunggu husband balik dalam kul 2 pagi, then dia pulak sambung sampai pukul 4 mcm tu.

pagi2 bangun, husband nak online ler check fb dia. dia cakap tak boleh online. hmmm. kali ni biar dia on dari pukul 11 pagi. sampai habis tempo pukul 1 pun masih tak dapat go thru internet selain web diorang. so boleh bayangkan tak apa perasaan saya yang tertindas ini. itu pasal saya nak buat complain, bukan nak menderma credit.

hmm...sabarjerlah. malas nak panjang2 cerita. saya hantar surat elektronik (email) ke maxis. entah diorang layan ke tak surat saya tu.
untuk pengetahuan semua, saya dah beberapa kali suscribe prepaid broadband ni dan biasanya dia tak bagi bypass dalam seminit dua maybe nak cari contact point yang sesuai
( entah amene saya merepek ni) tapi lepas tu terus ok. no problem kecuali kalau pc dah off dan saya nak on balik. terseksa sikit nak menunggu.

tapi kejadian sampai tahap kena tunggu beberapa jam baru dapat check email. hmmm....




No comments:

Post a Comment