Sponser saya...

Saturday, May 8, 2010

Melangkah setapak

p/s: silerlah abaikan kerusi antik yang macam nak roboh kat belakang tu yerk.

unsangkarable. dah 3 hari ku tengok anak dara aku menggolekkan diri dengan jayanya. hehehe. Sah, Ain dah pandai meniarap sendiri di umur 3 bulan 9 hari . siap buat muka bangga lepas tu. Masa abangnya dulu, umur dekat 4 bulan baru pandai meniarap sendiri. agaknya betul kut kata orang, anak perempuan memang cepat sikit dari yang lelaki. Yang abangnya jadi tukang sorak masa adik dia nak berpusing. bagus, boleh jadi abang yang baik dan supportive.

Akhil Iman sekarang dah ada satu habit. Asal adik dia nangis, dia akan cakap. "adik tamau nangis yer", "nanti kejap yer adik" dan ayat fav dia "taknaklah nangis". Ekspresi muka dia ikut mood. kalau tengah tengok cerita fav dia muka bengang. kalau time dia tengah happy siap pergi cium adik dia lagi nak pujuk lah konon. sometimes even dia dalam toilet pun dia boleh jerit ayat standard dengan lantangnya.

Tapi satu yang merisaukan aku si abang ni suka usik adik dia. Usik in term of dengan muka geramnyer menenyeh muka si adik dan menyondolkan mukadia kat pipi adik dia. Yang kecik plak boleh sengih2 suka. Aku takut satu hari nanti digigitnya adik dia. haru:P Semalam sebelum aku masuk toilet, ain tengah tido, iman tengah selak buku words dia. tak sampai seminit dalam toilet aku dengan ain menjerit. bergegasler mak kluar...masyaallah..ku tengok iman cuba nak dukung adik dia. aduhh..kalauler jatuh anak dara tu kan ker haru. aku kena lebih beware ler lepas ni.

Misi hari ni nak pegi ekspo mom n baby kat mid valley nak usha Cloth diaper. kalau murah leh rembat kalau mahal tunggu gaji ler. tak pun tunggu orang sponser. Aku mula nak menghargai alam sekitar. insyaallah next month disposable diapers free kut.

No comments:

Post a Comment